پوشش بیمه‌ای برای قالیبافان ایلام

رضا محمد رحیمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: قالی‌بافان و حرفه‌های مرتبط آن در این استان از سوی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زیرپوشش بیمه قرار می گیرند.
به گزارش خبرنامه کارایان به نقل از مرکز ملی فرش ایران رضا محمدرحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از بدو واگذاری تصدی مسوولیت فرش دستباف به این وزارتخانه در سال ۱۳۸۴ تاکنون در استان بیش از ۱۴ هزار نفر از طریق مراکز فنی حرفه ای و اجرای دوره های آموزشی این سازمان مهارت قالیبافی را فرا گرفته اند.
وی افزود: از این تعداد افراد که مهارت های لازم را فرا گرفته اند تنها سه هزار و ۱۶۵ نفر از آنها از طریق سازمان تامین اجتماعی از یارانه بیمه قالیبافی بهره مند شده که بعلت محدود شدن پذیرش بیمه در تامین اجتماعی بسیاری از قالیبافان فعال در این عرصه امکان بهره مندی از هرگونه بیمه را نداشته اند.
پوشش بیمه‌ای برای قالیبافان ایلام
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به تفاهم نامه مرکز ملی فرش ایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر مبنی بر پوشش بیمه قالیبافان با شرایط جدید یادآور شد: در قالب این طرح قالیبافان فاقد بیمه می‌توانند از مزایای بیمه برخوردار شوند.
محمدرحیمی تاکید کرد: پرداخت حق بیمه قالیبان در سال اول توسط دولت، اعمال تخفیف ها در طول ۵ سال اول پرداخت حق بیمه، استفاده قالیبافان ساکن شهرها، مستمری بازنشستگی ، از کار افتادگی و حوادث حین کار و امکان جابجایی بیمه پردازی از این بیمه به بیمه‌های تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، نیروی مسلح و... و بالعکس از مزایای این طرح بیمه ای است.
وی به قالیبافان فاقد بیمه توصیه کرد: از این فرصتی که پیش آمده استفاده کنند و جهت ارائه مشخصات و ثبت تقاضای خود تا پایان آذرماه سالجاری به ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و تشکلهای قالیبافی مرتبط مراجعه نمایند.
به گزارش ایرنا، بیش از ۱۵ هزار بافنده فرش در استان ایلام مشغول به فعالیت هستند که بیشترین این میزان مربوط به شهرستان های دره شهر و بدره است.
سالانه بیش از هفت هزار مترمربع فرش و گلیم فرش از انواع ابریشم و نخ در طرح های مختلف در استان ایلام تولید می شود که بخش مهمی از این میزان به خارج از کشور صادر می شود.

خبرنامه کارایان
منبع: مرکز ملی فرش ایران

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود