صادرات 74 میلیون دلاری فرش دستباف تولیدی استان آذربایجان شرقی

صادرات 74 میلیون دلاری فرش دستباف تولیدی استان آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از افزایش 2.2 درصدی صادرات کالاهای صنعتی استان در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

صادرات 74 میلیون دلاری فرش دستباف تولیدی استان آذربایجان شرقی

حسین نجاتی روز یکشنبه در کارگروه صادرات غیرنفتی و میزهای صادراتی استان با اعلام اینکه در 6 ماهه نخست امسال 914 میلیون دلار کالای غیرنفتی استان از طریق مبادی گمرکی کشور به 75 کشورخارجی صادر شده است، گفت: در این مدت گروه کالاهای صنعتی با 50 درصد صادرات استان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: کالاهای کشاورزی به ارزش 117 میلیون دلار سهم 13 درصدی، گروه فلزات به ارزش 81 میلیون دلار سهم 9 درصدی، سنگ و مواد معدنی به ارزش 72 میلیون دلار سهم 8 درصدی از صادرات 6 ماهه نخست امسال داشت.
نجاتی از صادرات 74 میلیون دلاری فرش دستباف تولیدی استان آذربایجان شرقی در نیمه نخست امسال خبرداد که 8 درصد صادرات استان به این گروه کالایی اختصاص یافت.
وی همچنین با اشاره به صادرات 54.4 میلیون دلار محصولات شیمیایی و پتروشیمی از استان در 6 ماهه نخست امسال و سهم 6 درصدی این گروه کالایی از صادرات استان، گفت: در زمینه صادرات کالا به صورت تجارت چمدانی هم در مدت یاد شده به ارزش 26.6 میلیون دلار و سهم 3 درصدی از کل صادرات غیرنفتی استان شاهد رشد 18.4 درصدی هستیم.
نجاتی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال 32.2 میلیون دلار کالا از منطقه آزاد ارس صادر شده است، گفت: در صادرات این منطقه با سهم 3.5 درصدی از کل صادرات استان کاهش 46.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روی داده است.
وی عمده بازارهای هدف کالاهای صادراتی استان آذربایجان شرقی را شامل جمهوری آذربایجان، عراق، ارمنستان، ترکیه، افغانستان، ایتالیا، گرجستان، پاکستان، روسیه و ترکمنستان اعلام کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین گفت: در نیمه نخست امسال 254 هزار تن کالا به ارزش 592.5 میلیون دلار از طریق مبادی گمرکی استان وارد کشور شده که نسبت به واردات 6 ماهه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است.
استان آذربایجان شرقی یکی از قطب های تولید کالاهای صنعتی کشور به شمار می رود.



خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود