مقاله فرش دستباف خراسان

مقاله فرش دستباف خراسان

مق


در این مقاله در ابتدا تاریخچه ای از فرش دستباف خراسان ارائه شده است و در قسمت بعدی آن کانون های بافندگی این استان معرفی گردیده است . در مرحله بعدی این تحقیق از اساتید و بزرگان فرش خراسان صبحت شده است و در قسمت بعد آن چالش ها و تنگناهای صنعت فرش خراسان معرفی شده است و در پایان نیز چالش های فرش خراسان معرفی و راه هایی جهت سامان دهی آن ارائه شده است. و نتیجه ای بر آن نوشته شده است. تحقیق پیش رو در 13 صفحه تهیه شده است.
در زیر بخش از مقدمه این تحقیق را می خوانیم:
فرش دستباف خراسان با دارا بودن یک پنجم سهم تولید فرش کشور،گرچه از تنوع چشمگیر نقش ،رنگ و بافت برخوردار است ولی در مجموع از همسانی خاصی بهر می گیرد.
هدف و مقصود نهایی از این مقاله، ارتقای هنر فرش خراسان با استفاده از یک روش ساده و مردمی در جهت بر طرف کردن بیماری جفتی بافی و چند چین یک پود در منطقه جنوب خراسان است که در زمانه ما دامنه شیوع آن اکثر منطقه را فرا گرفته است. تشریح این بیماری و راه علاج آن پس از ذکر پیشینه تاریخی و ویژگی های هنر فرش این سامان به عمل آمده است.براساس روش پیشنهادی استفاده از نظام «حلقه های کیفیت» جهت رشد بهره وری که در سال های اخیر اعجاب جوامع غرب را بر انگیخته است موجب تشویق تولید کنندگان خانگی می شود تا جهت شناسایی،تحلیل و بر طرف نمودن نواقص و اشتباهات خود و غنا بخشیدن به زندگی شغلی به دیدار یکدیگر بروند و تولیدات خود را وارسی،کنترل و به تبادل نظر بپردازند.اجرای این روش که نوعی دلجویی از همکاران و عیادت آن هاست در فرهنگ اسلامی نیز مورد توصیه قرار گرفته است و با امکانات منطقه سازگار است. با اجرای روش پیشنهادی بر طرف شدن آفت های موجود در بافت فرش خراسان مورد انتظار است.همتی بدرقه راه باید کرد.


کتابخانه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود