موزه فرش دستباف تبریز با استانداردهای جهانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از رعایت استانداردهای جهانی در احداث موزه تخصصی فرش تبریز خبر داد.
«مرتضی آبدار» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که استانداردهای بین‌المللی در ساخت بنا، زیبایی بصری، خدمات رفاهی و تجهیزات ایمنی در این موزه لحاظ می‌شود، اظهار کرد: بهره‌گیری از دانش تخصصی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، خانه فرش و نیز پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در این راستا موثر و ضروری است.
موزه فرش دستباف
وی از پیشرفت 64 درصدی موزه تخصصی فرش خبر داد و افزود: این پروژه توسط میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان احداث می‌شود و تاکنون 9 میلیارد تومان برای احداث موزه هزینه شده‌ که به‌علت ایرادات قانونی پیمانکار تعویض شده است، یقیناً به محض استخدام پیمانکار جدید، پروژه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای تکمیل پروژه طبق نظر کارشناسان حدود 11 میلیارد تومان دیگر اختصاص داده می‌شود که در مجموع حدود 20 میلیارد تومان برای این موزه هزینه می‌شود که امیدواریم در سه ماهه نخست سال 97 موزه تخصصی فرش افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
آبدار نحوه طراحی، چیدمان و نگاه متفاوت این موزه به حوزه فرش و فرشبافی را بی‌نظیر دانست و گفت: موزه در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع در چهار طبقه طراحی شده و دارای بخش ویژه گالری و ورک‌شاپ است.
وی هم‌چنین از نمایش همه مراحل تولید، اقدامات نگهداری، شیوه شستن و نیز نگهداری مستندات در خصوص تاریخچه فرش در این موزه خبر داد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با تأکید بر سابقه تاریخی غنی این صنعت در استان و نقش موثر فرش در رونق اقتصادی، یادآور شد: در راستای حفظ و نمایش هر چه بهتر صنعت فرش در آذربایجان‌شرقی، پروژه احداث موزه تخصصی فرش در تبریز پس از مکان‌یابی و تعیین محتوا آغاز شده‌ است که نقش تأثیرگذاری در رونق گردشگری منطقه و کشور خواهد داشت.

خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود