جلوه فرش دستباف در رویداد تبریز 2018

بحث و بررسی برای استفاده از فرصت رویداد تبریز 2018 در معرفی و تبلیغ فرش دستباف تبریز انجام شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، به دعوت اتاق بازرگانی تبریز و در اولین روز سال جدید میلادی به مناسبت رویداد 2018 که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است، جلسه ای تشکیل شد.
بر پایه این گزارش، نشست یادشده با حضور محمدرضا نعمت زاده (رییس افتخاری ستاد ملی سیاستگذاری تبریز 2018) ، مجید خدابخش (استاندار آذربایجان شرقی)، حمید کارگر (رییس مرکز ملی فرش ایران، محمدحسین فرهنگی (نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی)، صمد حسن زاده (رییس اتاق تبریز) و جمعی از مدیران و فعالان شهر تبریز و نمایندگان بخش فرش دستباف آذربایجان شرقی تشکیل شد.
جلوه فرش دستباف
نعمت زاده در این نشست سال 2018 و انتخاب تبریز به عنوان شهر گردشگری جهان اسلام را فرصتی طلایی برای تبریز، ایران و نیز فرش دستباف آذربایجان دانست و گفت: فعالان و علاقه مندان فرش این منطقه باید نهایت تلاش خود را برای استفاده از این ظرفیت به کار برند.
رییس مرکز ملی فرش ایران نیز در این نشست با تشکر از توجه ویژه نعمت زاده به فرش دستباف و ایجاد جایگاه ممتازی در این زمینه برای استفاده از فرصت رویداد تبریز 2018 به سود فرش، محورهایی را برای درج در تقویم کاری این رویداد پیشنهاد کرد.
طراحی و اجرای تور گردشگری فرش، آموزش راهنمایان گردشگری برای آشنایی با فرش، بازپخش مستند قالی آذربایجان و تهیه کلیپ هایی از آن مجموعه، استفاده از فرش در همه برنامه های رویداد تبریز 2018 از اهدا به مهمانان تا تزیین مراسم، برگزاری همایش بین المللی فرش تبریز، برگزاری نمایشگاه های عکس فرش، معرفی نامداران فرش تبریز، برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره طرح و نقشه فرش به میزبانی تبریز، جهت دهی به همایش «فرش و نیازهای معاصر»، ایجاد و تکمیا موزه قالی آذربایجان، ایجاد نمایشگاه دایمی فرش تبریز، نمایش فرایند تولید فرش دستباف و کنار هم قرار گرفتن دو تکه فرش کراکو و ساخت مستند از آن از جمله موارد پیشنهادی حمید کارگر در این نشست بود.
در ادامه این نشست نیز برخی از فعالان فرش آذربایجان شرقی به ارایه دیدگاه های خود در این زمینه پرداختند.
در پایان این نشست مقرر شد مجموعه پیشنهادها در کمیته فرش استان مورد بررسی دقیقتر قرار گرفته و برنامه عملیاتی برای محورهای نهایی ترسیم شود.
شایان ذکر است در حاشیه این نشست، رییس افتخاری رویداد تبریز 2018 با همراهی رییس مرکز ملی فرش ایران و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به بازدید از بازار فرش تبریز به ویژه بازار فرش و سرای مظفریه پرداختند.

خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظرات :

User Avatar
Pacrickvem  ـ  در تاریخ : 19 فروردین 1397 20:43
  • Like
  • 0

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود