ویژه نامه نشریه استرالیایی در گرامیداشت صنایع دستی ایران

نشریه گارلند استرالیا: تمایل بسیار زیادی برای حضور در ایران و شناخت فرهنگ این کشور وجود دارد

مجله اینترنتی استرالیایی 'گارلند' در پی برگزاری هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع دستی با حضور روسای شورای صنایع دستی چهار قاره جهان در شهر اصفهان ویژه نامه ای برای گرامیداشت صنایع دستی سنتی ایران منتشر و تاکید کرد تمایل بسیار زیادی برای حضور در ایران و شناخت فرهنگ این کشور وجود دارد.
فرش دستباف

نشریه گارلند استرالیا: تمایل بسیار زیادی برای حضور در ایران و شناخت فرهنگ این کشور وجود دارد
به گزارش ایرنا، هنرمندانی از سراسر جهان هفته گذشته در هجدهمین مجمع عمومی شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان گردهم آمدند.
مجمع عمومی امسال روی ایجاد شبکه های بین شهرها برای بزرگداشت برجستگی های سبک های صنایع دستی آنها و تشویق تبادل فرهنگی متمرکز شده بود.
به همین مناسبت مجله اینترنتی استرالیایی 'گارلند' یک ویژه نامه برای گرامیداشت صنایع دستی سنتی ایرانی منتشر کرد که در آن به فرش ایرانی تا پته دوزی پرداخت و هنرمندان ایرانی ساکن استرالیا را که در این صنایع دستی سرآمد هستند، معرفی کرد.
این نشریه در بیانیه ای پیش از انتشار به موضوع رفع تحریم ها علیه ایران اشاره و تاکید کرد تمایل بسیار زیادی برای حضور در ایران و شناخت فرهنگ این کشور وجود دارد.
گارلند ابراز امیدواری کرد ویژه نامه ایران این نشریه بتواند نقش مهمی در بهبود مناسبات فرهنگی ایران و غرب ایفا کند.
براین اساس، در این ویژه نامه مطالب مختلف مرتبط با فرهنگ و هنر ایران به ویژه صنایع دستی کشورمان ارائه شده است که از آن جمله می توان به صنعت فرش ایرانی در تبریز، جواهرآلات و فیروزه در مشهد، کلکسیون جواهرآلات جدید در تهران و سفالگری در شهر لالجین اشاره کرد.
این نشریه به صورت آنلاین در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است و نسخه چاپی ویژه آن نیز با چاپ آثار هنرمندان ایرانی ساکن استرالیا تهیه شده است.
هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع دستی با حضور 200 نفر از شخصیت های بین المللی از 90 کشور روز یکشنبه گذشته با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی در هتل عباسی اصفهان برگزار شد و برگزاری آن از نظر کارشناسان، نقطه عطف این تحولات عنوان شده است.
از نکات مهم این اجلاس تاکید سخنرانان بر موضوع های مشترک نظیر نقش صنایع دستی در درک متقابل ملت ها، شناخت جوامع از یکدیگر و فهم مشترک از واقعیت های هنری و نشانه شناسی به عنوان ارزش های تمدنی کهن و روزآمد است.
همچنین در این اجلاس ورود فناوری به عرصه صنایع دستی به عنوان فرصت در بخش بازرگانی، بسته بندی و عرضه و به عنوان چالش در بخش تولید ماشینی و انبوه مطرح شد و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
از طرفی برخی کارشناسان برگزاری این اجلاس را گامی موثر و بلند برای ورود مجدد و بازگشت صنایع دستی اصیل ایرانی به بازارهای جهانی و در واقع مبادله فرهنگی و اقتصادی با دنیا دانسته و معتقدند این اجلاس سرفصلی تازه برای شکوفایی صنعت هنرهای دستی است.




خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود