فرش دستباف در دکوراسیون

فرش در دکوراسیون


فرش در دکوراسیون

با توجه به اینکه فرش ایران در هر قسمتی از منزل و یا دفتر کار،مایه گرمی و شکوه است و بیشترین جلوه را به این مکان ها و مبلمان موجود در آنها می دهد. اما رعایت برخی از اصول اساسی در رابطه انتخاب فرش و دکوراسیون علاوه بر آنکه نشانگر ذوق و سلیقه ی خریدار است در دوام و پاکیزگی و نمای هر چه بیشتر فرش نیز تاثیر انکار ناپذیری دارد.در این ارتباط باید عوامل رنگ،بافت و طرح فرش را مورد توجه قرار داد. به عنوان مثال فرش های کم دوام،ظریف،ابریشمی و قدیمی و عتیقه و یا زمینه روشن را نباید در اتاق نشیمن،نهار خوری و اتاق کودکان قرار داد.مکان های مناسب برای اینگونه فرش ها به طور معمول اتاق های پذیرایی،خواب،کتابخانه و سرانجام مکان های کم رفت و آمد است.فرش اتاق نهارخوری باید به اندازه ای باشد که پایه های صندلی مستقر در اطراف میز نهار خوری به تمامی روی آن قرار گیرد.به عبارت دیگر ابعاد فرش باید از هر طرف حداقل 60 تا 70 سانتی متر بزرگ تر از میز نهار خوری باشد.
در سالن های پذیرایی فرش مقابل مبل ها و کاناپه ها را به اندازه ای انتخاب می کنند که ضمن پوشش مساحت مورد نظر مقداری از سطح آن نیز زیر پایه های مبل و کاناپه قرار گیرد.نکته دیگر این است که هیچ گاه مساحت مقابل کاناپه و مبل را با یک جفت قالیپه مفروش ننمائید چون که از نقطه نظر زیبایی تاثیر نامطلوب و نا خوشایندی دارد.
به جای مفروش نمودن اتاق خواب با یک تخته فرش بزرگ که به اجبار قسمت هایی از آن به زیر تختواب می رود بپوشانیم،توصیه می شود از چند تخته قالیچه کوچک و پاتختی ترجیحا با رنگهای روشن استفاده شود.
عامل طرح در انتخاب فرش برای مکان مورد نظر نیز از اهمیت ویژ های برخوردار است به عنوان چند اصل می توان گفت که در منازل و محل هایی که با مبلمان استیل تزئین شده باشند طرح های گلدار و همچنین فرش هایی با طرح های هندسی و شاخه شکسته جلوه و زیبایی بیشتری دارند.
فرش های ترنج دار در سالن های پذیرایی و در محل هایی که نقش ترنج آن در معرض دید کامل باشد و قالی های بانقش سرتاسری و یا خشتی در سالن های نهار خوری و پذیرایی و نشیمن و کتاب خانه منظره بهتری دارند.



منبع:کتاب افسانه جاویدان فرش ایران،محمد جواد نصیری،انتشارات فرهنگسرای میر دشتی،چاپ اول تهران،1389،صفحه242

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود