در بازارهای جهانی، فرش دستباف ایران رقیب ندارد

در بازارهای جهانی، فرش دستباف ایران رقیب ندارد

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایرانی گفت: رقیب فرش ما در بازارهای جهانی، فرش ماشینی است نه دستباف.

فرش دستباف

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا سلیمانی در مراسم افتتاح نخستین مرکز آموزش خوشه فرش دستباف گفت: امروز کالاهای کشورها با برندها قیمت گذاری و شناخته می شوند و فرش دستباف ما باید در دنیا برند باشد.

وی گفت: از سال 80 توجه به اصل برندینگ آغاز شد که در این راستا آمریکا با 19 میلیارد دلار در رتبه اول و ایران نیز با 159 دلار در مقام 46 م دنیا قرار دارد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایرانی تصریح کرد: باید سابقه تاریخی، فرهنگی، هویت ملی و استفاده از ظرفیت هایی مانند برندسازی و ارزش افزوده مورد توجه قرار گیرد.

سلیمانی گفت: در خوشه فرش دستباف 24 هزار بافنده فرش در خراسان رضوی فعال هستند که با توجه این موضوع ما نمی توانیم تولیدات این تعداد بافنده را صادراتی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر به دنبال بازاریابی جهانی با برندهای واحد هستیم که فرش دستباف می تواند معرف ایران در قالب یک برند جهانی باشد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: کافی نبودن ارزش افزوده مشکل اصلی صنعت فرش در کشور کشور است و در حال حاضر برای 14 خوشه فرش در کشور کنسرسیوم بازاریابی به منظور صادرات فرش به کشورهای لبنان، چین و آمریکا فعال است.

سلیمانی افزود: غرفه هایی برای معرفی فرش ایران در 7 نمایشگاه اختصاصی دنیا و با هزینه سازمان شهرک های صنعتی اختصاص یافته است.

وی گفت: دوم آذرماه در ایتالیا هم غرفه برای کنسرسیوم فرش گرفته شده که حضور فرش خراسان می تواند به عنوان یک ظرفیت و اقدامی شاخص برای معرفی آن و برندسازی تلقی شود.

وی بابیان اینکه با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تشکیل مدیریت صادرات در 31 استان کشور، افزود: مسئولان ذیربط استان ها به منظور حمایت از بنگاه های کوچک که صادراتی تاکنون نداشته و نمی توانند بازاریابی انجام دهند، اقدامات و حمایت های لازم را انجام دهند.



خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود