ظرفیت زیاد قم در عرصه تولید فرش دستباف

ظرفیت زیاد قم در عرصه تولید فرش دستباف

فرش قم

رئیس اتحادیه بافندگان،‌ تولید و فروش فرش دستباف استان قم مطرح کرد
ظرفیت زیاد قم در عرصه تولید فرش دستباف


رئیس اتحادیه بافندگان،‌ تولید و فروش فرش دستباف استان قم گفت: این استان در بحث فرش دستباف ظرفیت زیادی دارد و از لحاظ فرش دستباف ابریشمی حرف اول را در ایران می‌زند.
رضا بلندیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مشکلات صنعت فرش اظهار کرد: استادکاران فرش گرفتاری‌های زیادی دارند، شاید بتوان گفت در طول سال‌هایی که من در بازار فرش بودم، یادم نمی‌آید که بازار با چنین رکودی مواجه شده باشد، رکود کنونی بازار هم شدیدتر و هم طولانی‌تر از رکودهای سابق بوده است و فعالان صنعت فرش چند سالی متوالی است که با رکورد شدید بازار مواجه هستند.

رئیس اتحادیه بافندگان،‌ تولید و فروش فرش دستباف استان قم ادامه داد: دولت باید با کمک به استادکاران فرش و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به آنها، این افراد را کمک کند تا آنها اشتغال موجود در صنعت فرش را حفظ کنند، اگر از استادکاران فرش حمایت نشود و رکود بازار هم ادامه پیدا کند، در یکی دو سال آینده نیمی از استادکاران فرش از این صنعت خارج می‌شوند و به تبع آن بیکاری گسترده‌ای را در صنعت فرش شاهد خواهیم بود.

وی افزود: همچنین در پی تعطیلی برخی واحدهای صنعتی و بیکاری کارگران این واحدها، آنها به کار قالی بافی روی آوردند، افرادی که قالی می‌بافند، بیشتر از قشر پایین جامعه هستند و می‌توان از آنها به عنوان هنرمندانی زحمتکش یاد کرد و کار قالی بافی در واقع یک هنر است.

بلندیان با اشاره به جایگاه و ویژگی‌های فرش قم اظهار کرد: فرش قم از لحاظ طرح، رنگ و نقشه بالاترین تنوع را دارد، ما می‌بینیم که استادکاران فرش در قم ده‌ها طرح دارند و این طرح‌ها را در رنگ‌های مختلف می‌بافند، ما تنوع زیادی در فرش قم داریم، اما باید به دنبال یافتن سلیقه امروز مشتریان هم باشیم، رقبای خارجی ما با کسب سلیقه مشتریان خارجی توانستند که فرش خود را صادر کنند.

رئیس اتحادیه بافندگان،‌ تولید و فروش فرش دستباف استان قم ادامه داد: ما نتوانستیم سلیقه کشورهای خارجی را پیدا کنیم و براساس آن فرش تولید کنیم، بیشتر فرش را با سلیقه خودمان تولید کردیم، اما سلیقه‌های ما هم بسیار متنوع است و اگر یک مشتری خارجی توانایی خرید فرش قم را داشته باشد، بالاخره در بین فرش‌های متنوع قم، فرش مورد علاقه خود را پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: فرش بافی در شهر قم قدمتی طولانی دارد، اما فرش قم در طول این سال‌ها از لحاظ کیفیت به اندازه‌ای جلو رفته است که از لحاظ فرش دستباف ابریشمی حرف اول را در ایران می‌زند و این مساله به دلیل تنوع زیاد فرش قم از لحاظ طرح، رنگ، اندازه است و قم از لحاظ فرش دستباف ظرفیت زیادی دارد.


خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود