حفظ اصالت فرش با نگاه به نیاز بازار

دهمین نمایشگاه فرش دستباف زنجان که با حضور قایم مقام مرکز ملی فرش ایران، معاون بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان و فعالان استانی فرش دستباف شروع به کار کرد تا 19 آذر ماه پذیرای علاقه مندان است.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ قائم مقام مرکز ملی فرش ایران در حاشیه افتتاحیه دهمین نمایشگاه فرش زنجان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد کیفیت فرش ایرانی نسبت به تولیدات رقبا گفت: فرش ایرانی همچنان حرف اول را در کیفیت و تنوع طرح و نقش در بین رقبا می زند.
ابراهیم عزیزی با بیان اینکه اصالت، وجه تمایز فرش ایران نسبت به تولیدات سایر کشورهاست افزود: تولید کنندگان و طراحان ما باید ضمن حفظ اصالت به نیاز بازار و سلیقه کشورهای هدف نیز توجه داشته باشند.

حفظ اصالت با نگاه به نیاز بازار

وی در خصوص سوال خبرنگاری پیرامون چگونگی ثبت جهانی فرش مناطق ایران گفت: مرکز ملی فرش ایران به عنوان یکی از وظایف خود پیگیر ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش دستباف در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) است و ثبت فرش منطقه زنجان نیز در حال طی مراحل اداری و قانونی می باشد.
در ادامه عزیزی مشکلات بیمه قالیبافان و عدم فراگیری آن را یکی از دغدغه های مرکز ملی فرش ایران عنوان کرد و افزود: بیمه خواسته به حق و حداقلی قالیبافان کشور است.
وی با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته پاسخگوی این تعداد قالیباف نیست، اظهار امیدواری کرد: در بودجه 96 نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزایش لازم را در این اعتبار اعمال کنند.
لازم به ذکر است؛ قائم مقام مرکز ملی فرش ایران در این سفر ضمن بازدید از کارگاه تولیدی فرش دستباف، واحد رنگرزی و بازار فرش زنجان از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.
دهمین نمایشگاه فرش زنجان در فضایی بالغ بر 1200 متر مربع فضای غرفه سازی شده در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برگزار گردید .
در این نمایشگاه 50 واحد تولیدی و بازرگانی از استان های زنجان ، آذربایجان شرقی و غربی ، تهران ، قم ، کردستان و همدان حضور دارند.
از کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه می توان به انواع فرش و تابلو فرش های دست بافت، ابریشم، افشار، بیجار و تبریز اشاره کرد.
شایان ذکر است این نمایشگاه از 14 تا 19 آذر ماه و از ساعت 15 تا 21 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود