فعالیت بیش از ۵ هزار بافنده روستایی

مدیرعامل تعاونی‌های فرش دستباف روستایی قم بابیان این که بیش از ۵ هزار بافنده روستایی در قم فعالیت می کنند گفت:سالانه 20هزار متر مربع فرش دستباف توسط روستاییان تولید می شود.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛مدیرعامل تعاونی‌های فرش دستباف روستایی استان قم از تولید سالانه ۲۰ هزار مترمربع فرش دستباف روستایی در قم خبر داد و افزود:این بافندگان فرش دستباف قم عمدتاً در روستاها و شهرهای تابعه از جمله خلجستان، کهک، قنوات، جعفریه و دیگر شهرهای تابعه فعالیت دارند.

فعالیت بیش از ۵ هزار بافنده روستایی

مدیرعامل تعاونی‌های فرش دستباف روستایی استان قم با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی تحت پوشش اتحادیه فرش دستباف روستایی تأمین مصالح و مواد اولیه قالی را برای بافندگان انجام می‌دهند، تصریح کرد: فرش دستباف روستائیان استان مصرف داخلی و جنبه صادراتی دارد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 5 هزار بافنده فرش دستباف در روستاهای قم فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: حدود نیمی از این بافندگان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که در صورت تأمین اعتبارات دیگر بافندگان نیز بیمه می‌شوند.
اخوان رکود بازار را یکی از دلایل عمده خروج بافندگان روستایی از چرخه تولید فرش دستباف دانست و عنوان کرد: فرش دستباف کالایی فرهنگی است که ارزآوری و اشتغال را توام با خود دارد از همین رو نیاز است که توجه بیشتری به این تولیدکنندگان این کالای فرهنگی و اصیل شود.
به گفته مدیرعامل تعاونی‌های فرش دستباف روستایی استان قم، عمده تولیدات فرش دستباف روستاهای استان از جنس کرک بوده در قطع و اندازه‌های مختلف برای بازارهای داخلی و خارجی تولید می‌شود.

خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود