سه عامل توسعه صادرات فرش دستباف

رئیس مرکز ملی فرش دستبافت با اشاره به افزایش صادرات فرش گفت: این موضوع نباید ما را خوش‌بین کند، بلکه برای توسعه صادرات باید تبلیغات گسترده، رصد مداوم رقبا و شناخت نیاز تولید‌کننده و مصرف‌کننده جزء برنامه‌هایمان باشد.
حمید کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه امسال شاهد افزایش صادرات فرش دست باف هستیم و این روند در همه ماه‌های ابتدایی امسال دوام داشته است، گفت: امیدواریم این روند تا ماه‌های پایانی سال ادامه یابد.
رئیس مرکز ملی فرش دستبافت ایران با اشاره به آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، افزود: بنابراین آمار در 8 ماه ابتدای امسال بیش از 3400 تن فرش دستبافت با ارزش بیش از 204 میلیون دلار صادر شده است.

سه عامل توسعه صادرات فرش دستباف

کارگر با بیان اینکه این رشد متأثر از سرگیری صادرات فرش دستبافت به آمریکاست، اظهار داشت: این اعداد رشد 18 درصد وزنی و 23 درصد ارزشی را نشان می‌دهد.
وی گفت: صادرات فرش دستباف به آمریکا در سال‌های 2010 تا 2016 صفر بود و بعد از سال 2016 صادرات فرش به آمریکا آغاز شد.
رئیس مرکز ملی فرش دستبافت بیان داشت: در بند 22 برجام عملا از سرگیری صادرات و لغو ممنوعیت ورود فرش ایرانی گنجانده شده است و این اتفاق همچنان دنبال می‌شود.
کارگر بیان داشت: فرش ایرانی حاصل تلاش هنرمندان ایرانی و بخش خصوصی است و ارتباطی هم با حاکمیت جمهوری اسلامی ایران ندارد و صادرات این کالا هیچ رنگ و بوی سیاسی ندارد.
وی با بیان اینکه شهروندان آمریکایی همیشه مصرف‌کننده پرتعداد فرش ایرانی بوده‌اند، گفت: اعمال هرگونه تحریمی مبنی بر صادرات فرش ایران به آمریکا اتفاقی بدخواهانه است که ضرر دو سویه دارد.
رئیس مرکز ملی فرش دستبافت با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی همه تلاش خود را برای ورود به بازارهای جدید داشته‌اند، گفت: بازار چین در چند سال اخیر از حالت رقیب و تولید‌کننده فرش به 10 کشور اصلی واردکننده فرش ایرانی تبدیل شده است.
کارگر افزود: همچنین روسیه، آفریقای جنوبی و بعضی از کشورهای آمریکای لاتین به جمع مشتریان فرش دستبافت ایرانی پیوسته‌اند.
وی گفت: در کنار صادرات فرش به این کشورها به دنبال آن هستیم که هند را که رقیب قدرتمند فرش دستبافت‌مان است را به مقصد صادراتی فرش دستباف تبدیل کنیم.
رئیس مرکز ملی فرش دستبافت تصریح کرد: البته افزایش صادرات فرش دستبافت در سال جاری نباید باعث خوشحالی شود، زیرا این ارقام با ارقام صادراتی فرش دستبافت در چند سال تحریم مقایسه می‌شود و به همین دلیل ما باید به فکر توسعه صادرات باشیم.
کارگر افزود: شیفتگی خرید مشتریان آمریکایی بعد از چند سال تحریه هم عامل دیگری برای افزایش صادرات فرش ایرانی به این کشور شده است.
وی با تأکید بر اینکه بازار فرآروی ما بازار بزرگی است گفت: توانمندی ما هم بیش از عملکرد کنونی است.
رئیس مرکز ملی فرش دستباف بیان داشت: برای توسعه صادرات فرش باید به صورت مداوم رقبایمان را رصد کنیم و همچنین تبلیغات گسترده‌ای برای نسل جدید ناآشنا با فرش دستباف داشته باشیم.
کارگر تصریح کرد: همچنین شناخت مصرف‌کننده و نیاز مصرف‌کنندگان هم از عوامل مؤثر دیگر در توسعه صادرات این کالا است.

خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود