صادرات ۳۵۰ میلیون دلاری فرش ایرانی

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: افرایش بیمه قالیبافان تا ۵۰۰ هزار نفر ، دستیابی به بازارهای جدیدو صادرات ۳۵۰ میلیون دلاری فرش دستباف ایرانی از اولویت های مرکز ملی فرش در سال جاری است.
حمید کارگر در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه فرش دستباف قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در حال حاضر حدود یک میلیون نفر بافنده فرش دستباف در کشور داریم که ۷۰۰ هزار نفر آنها بیمه شده تمام وقت هستند.
وی گفت: یکی از مهمترین دغدغه ها و نگرانی های ما در این صنعت بیمه شدن بافندگان است که تاکنون ۴۲۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفته اند که امیدواریم در سال آینده این تعداد به ۵۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

صادرات ۳۵۰ میلیون دلاری فرش ایرانی

بیمه قالیبافان ۱۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد
رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده امسال در صددیم تعداد ۸۰ هزار نفر دیگر از بافندگان فرش دستباف را بیمه کنیم که تحقق آن نیازمند ۱۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم تامین شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر با همه مشکلاتی که بر اثر تحریم و سایر مسائل گریبانگیر فرش دستباف ایرانی شد اما همچنان این هنر صنعت در جهان حرف زیادی برای گفتن دارد و در حال درنوردیدن بازارهای دیگر است.
کارگر گفت: فرش ایرانی از دیرباز در کشورهایی مانند آمریکا، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان، امارات، قطر، ژاپن بازاری دیرین دارد و مشتریان آن قابل توجه است.
وی اضافه کرد:دسته دوم بازارهای نسبتا جدیدی هستند که میتوانند ظرفیت بسیار خوبی برای هنرمندان فرش باف کشور باشند که این کشورها شامل روسیه، برزیل، آفریقا هستند که امسال کشور چین هم به این فهرست اضافه شده است.

صادرات ۲۰۴ میلیون دلار فرش در سال جاری

کارگر در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص میزان صادرات فرش دستباف در سال جاری اظهارداشت: امسال با همه مشکلات و تحریم ها ۲۰۴ میلیون دلار به میزان ۳۴۸۰ تن فرش دست باف به خارج از کشور صادر شد که حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار آن به آمریکا بود.
وی اضافه کرد: برای بازاریابی جدید و افزایش صادرات به تنوع درتولید فرش نیازمندیم وباید دولت بسترمناسب را برای تولید فرش های مرغوب و به روز فراهم کند.
کارگر بیان کرد: دولت هرگز نمی تواند تولید کننده فرش باشد بلکه باید بسترسازی کرده و حمایت کند و فعالان بخش خصوصی با بستر ایجاد شده رغبت و انگیزه لازم را برای تولید فرش دستباف پیدا کنند.
رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهارداشت: یکی از حمایت های دولت تامین تسهیلات ارزان قیمت، سریع و روان است و حمایت دیگر کمک برای شرکت در نمایشگاههای داخلی و خارجی است که آن را پیگیری می کنیم.

چشم انداز صادرات فرش تا ۳۵۰ میلیون دلار دست یافتنی است
کارگر در خصوص چشم انداز صادرات فرش ایران نیز گفت: با توانمندی های ارزشمندی که در قالیبافان هنرمند کشور وجود دارد چشم انداز ما تحقق صادرات ۳۵۰ میلیون دلاری فرش دستباف است که برای عملیاتی شدن ان گام برداشته ایم.
فرش قزوین احیاء می شود
رئیس مرکز ملی فرش ایران در ادامه در خصوص اهمیت احیاء فرش قزوین هم گفت: خوشبختانه فرشبافی در استان قزوین قدمتی چند صد ساله دارد و این طرح و نقش امروز هم می تواند بازارهای داخلی و بین المللی داشته باشد لذا از احیاء ان حمایت می کنیم.
وی اضافه کرد: طرح پژوهشی برای احیاء فرش قزوین آماده شده و امیدواریم با تقویت خانه فرش و جذب هنرمندان بومی گام مهمی برای احیاء فرش قزوین برداشته شود.

خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود