آذین حرم علوی با ۵۸ فرش ایرانی

یک تاریخ شناس و متبرع اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه حرم مطهر علوی برای نخستین بار با ۵۸ قطعه فرش دست باف ایرانی مفروش شد، گفت: بزرگترین فرش اعتاب مقدسه در ایوان نجف پهن شد.
هادی انصاری در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره جزئیات مفروش شدن عتبات عالیات و حرم مطهر امیرالمومنین(ع) با فرش‌های اهدایی مترعین ایرانی گفت: حدود 3 سال قبل برخی متبرعین ایرانی تصمیم گرفتند تا آستان مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را با فرش‌های دستباف کاشان مفروش کنند.
وی ادامه داد: محور اصلی متبرعین در این طرح، فردی با نام «عباس مصلی‌نژاد» بود که در نهایت 187 قطعه فرش دستباف درجه یک کاشان به آستان‌های مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) تقدیم کرد که هر کدام این فرش‌ها 360 هزار گره دارد و از نقوش زیبایی بافته شده است.

آذین حرم علوی با ۵۸ فرش ایرانی

این تاریخ شناس و متبرع اهل بیت(ع) تصریح کرد: بعد از پایان مفروش شدن حرم‌های مطهر در کربلای معلی و خیمه‌گاه، کارگاه‌های فرش‌بافی که برای این منظور احداث شده بود فعالیت تازه‌ای برای حرم مطهر علوی آغاز کردند.
انصاری خاطرنشان کرد: از یک سال گذشته کار بافت فرش‌های دست‌باف در 12 کارگاه ایران و توسط بهترین اساتید آغاز شد و در نهایت 58 قطعه فرش به مساحت 1150 متر مربع بافته شد؛ تمامی فرش‌ها با چله ابریشم بافته شده و هر متر مربع نیز 360 هزار گره دارد.
وی افزود: این فرش‌ها مطهر حرم امیرالمومنین(ع) سرانجام به همت هنرمندان و متخصصان ایرانی و با هزینه متبرعینی که حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را مفروش کرده بودند به پایان رسید.
این تاریخ شناس و خادم حرم مطهر علوی عنوان کرد: این 58 قطعه فرش دستباف ایرانی برای نخستین بار به نجف اشرف منتقل شد و با حضور زائران، تولیت آستان مقدس علوی، دانشمندان، کارشناسان و دانشگاهیان 2 کشور و در مراسمی معنوی پهن شد.
انصاری تصریح کرد: تمامی رواقها، حرم مطهر علوی و ایوان نجف به دستان زائران و خادمان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و در میان ذکر لبیک یا علی(ع) لبیک یا حیدر(ع) مفروش شد.
وی ادامه داد: بزرگترین فرش اعتاب مقدسه نیز با متراژ 98 متر مربع در ایوان نجف حرم حضرت امیرالمومنین(ع) پهن شد و سایر نقاط ایوان و حرم مطهر علوی نیز با فرش دستباف زیبای کشورمان مفروش شد.

خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود