نمایشگاه دائمی فرش سمنان دایر شود

مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی و فرش استان سمنان فقدان نمایشگاه دائمی فرش را مهمترین مشکل قالیبافان استان دانست و گفت: مسئولان باید برای رفع این مشکل چاره ای بیاندیشند.
به گزارش خبرنامه کارایان به نقل از خبرنگار مهر، ابراهیم باقری در نشستی بعد از ظهر چهارشنبه در راستای بررسی مشکلات قالبیافان استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن تاکید بر اینکه هنرمندان عرصه فرش می بایست یک نمایشگاه دائمی برای فروش کالاهای خود داشته باشند، ابراز داشت: یکی از مسائل مهمی که امروز در مقوله اقتصاد مقاومتی و صادرات غیر نفتی با آن روبرو هستیم صنایع دستی است اما هنرمندان این حوزه با مشکلات فراوانی مواجه هستند که اصلی‌ترینشان فروش و عرضه کالا است.

نمایشگاه دائمی فرش سمنان دایر شود

وی افزود: مسئولان استان سمنان قول ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی را داده اند، اما افتتاح این بازارچه سه سال زمان می برد و تا برپایی این نمایشگاه ها، مشکلات به قوت خود باقی هستند و فرش‌بافان همچنان فرش های تولیدی شان را در انبارها می بینند چرا که علنا بازاری برای فروش و عرضه آن ها وجود ندارد.
مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی و فرش استان سمنان با بیان اینکه امروز فرش‌های استان به نام دیگر استان ها مراوده می شود، گفت: یکی از مواردی که ما خواستار پیگیری آن هستیم ورود سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای خصوصی، دولتی، اجرایی، خدماتی و ... است که می توانند مایحتاج اداری شان را از صنایع دستی استان تهیه کنند تا این امر به رونق اقتصادی این حوزه کمک کند.
باقری با بیان اینکه در سال های اخیر متاسفانه هیچ حمایت دولتی از فرش‌بافان نشده است، تاکید داشت: با روی کار آمدن دولت یازدهم تا کنون علی رغم قول های مساعد، هیچ همایشی برای تقدیر از هنرمندان و پیشکسوتان استان سمنان برگزار نشده و جالب اینجاست که هفته صنایع دستی نیز در سکوت برگزار می شود و در کنار این امر برای برخی افراد در حوزه تولید صنایع دستی مالیات های سنگین در نظر گرفته شده که باید در این زمینه بازنگری شود.
وی افزود: تسهیلات قرض الحسنه، بازار فروش، مواد اولیه، بیمه قالیبافی و درآمد کافی در زمره مطالبات قالی‌بافان استان سمنان است.

خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود