نهمین نمایشگاه فرش دستبافت کشور در اراک

همزمان با ششمین روز از ایام الله مبارک فجر، نهمین نمایشگاه فرش دستبافت کشور عصر روز یکشنبه با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی و مردم در محل نمایشگاه های بین المللی غرب ایران در اراک گشایش یافت.
به گزارش کارایان فرش به نقل از ایرنا، استاندار استان مرکزی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: استان مرکزی از دیرباز در حوزه فرش دستبافت یکی از قطب های شهیر ملی و جهانی بوده است و برجسته سازی این ظرفیت اقتصادی باید با برنامه هدفمند در دستور کار مسئولان باشد.
محمود زمانی قمی افزود: حمایت همه جانبه مسئولان و اقشار مختلف مردم از صنعت فرش و تامین خواسته های تولیدکنندگان و بافندگان می تواند یکی از بهترین راهکارها کلیدی برای حل معضل بیکاری و بالا بردن بنیه اقتصادی اقشار کم درآمد باشد.
وی ادامه داد: استان مرکزی به خصوص مناطق فراهان، ساروق، جیریا، غیاث آباد، محلات و دلیجان قطب تولید فرش های دستبافت نفیس در کشور هستند، که می طلبد مسئولان نسبت به معرفی این داشته با ارزش تلاش کنند.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: برپایی نمایشگاه فرش در آشنایی مردم با این هنر ملی، حمایت از تولیدکنندگان داخلی، ترویج و توسعه صنعت فرش دستبافت که به نوعی مورد بی مهری قرار گرفته،موثر است.

نهمین نمایشگاه فرش دستبافت کشور در اراک

وی بیان کرد: در گذشته ای نه چندان دور صنعت فرش دستبافت ایران به خصوص استان مرکزی در همه نقاط دنیا شناخته شده بود و صادرات این هنر صنعت نقش موثری در بالا بردن تولید ناخالص ملی داشت و اکنون نیز مسئولان صنعتی و فرهنگی باید نسبت به احیاء موقعیت فرش ایرانی بیش از پیش بکوشند.
نهمین نمایشگاه سراسری فرش و تابلو دستبافت کشور عصر امروز همزمان با نمایشگاه فرش ماشینی و منسوجات با حضور تنی چند از مسئولان استان مرکزی، جمعی از تجار، بافندگان و فعالان این صنعت در محل دائمی نمایشگاه های غرب کشور در اراک گشایش یافت.
تولیدکنندگان فرش دستبافت از استان های، کرمان، کاشان، فارس، خراسانی رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، قم و اراک در 120 غرفه آن جدیدترین تولیدات خود را به معرض فروش گذاشته اند.
این نمایشگاه در فضایی به وسعت 10 هزار متر مربع برپا شده و ارائه مشاوره های خرید و تشریح خصوصیات فرش هر منطقه از سوی کارشناسان از مهمترین ویژگی های آن است.
نمایشگاه سراسری فرش دستبافت ایران تا 22 بهمن ماه جاری همه روزه عصرها از ساعت 16 تا 21 پذیرای عموم است.

خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود