آغاز رقابت در یازدهمین المپیاد فرش ایران

رقابت علمی و عملی در یازدهمین دوره المپیاد فرش دستباف ایران از امروز به مدت دو روز در شیراز آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ این المپیاد در حالی در استان فارس در حال برگزاری است که دانش آموزان و دانشجویان هنر- صنعت فرش کشور پس از پشت سر گذاردن مسابقات استانی خود پا به مرحله ملی و کشوری گذاشته اند و در این مرحله پس از رقابت دو روزه در دو بخش علمی و عملی برگزیده ها مشخص می شوند.
براساس این گزارش؛ المپياد فرش دستباف ایران هر ساله با هدف ایجاد انگيزه رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت جوانان علاقه مند به عرصه هنرـ صنعت فرش برگزار مي‌شود در این راستا برای ايجاد رقابتی سالم و شرایطی یکسان در سطح دانش آموزی المپیاد، دانش‌آموزان مشغول به تحصيل در هنرستان‌هاي كار‌دانش و فنی- حرفه اي رشته فرش دستباف و دانشجويان رشته فرش دستباف دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي رقابت می کنند.

آغاز رقابت در یازدهمین المپیاد فرش ایران

با توجه به تخصصی بودن این المپیاد سوال ها توسط استادان دانشگاه در رشته فرش، صاحب نظران فرش دستباف و دبيران منتخب آموزش و پرورش طراحی می شود و داوران و ناظرانی نیز از میان استادان، صاحب نظران و نخبگان این هنر - صنعت بر نحوه اجراي مسابقات نظارت دارند.
اين المپياد هر ساله در دو مرحله استاني و كشوري برگزار مي‌شود، در مرحله اول در اوایل زمستان مسابقاتی در سطح استان‌ها با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها و نظارت مركز برگزار شده و برگزیدگان آنها مشخص مي‌شوند. در مرحله نهایی در اسفند ماه مسابقه‌اي بين منتخبان استاني در سطح كشور برگزار شده و برگزیدگان كشوری انتخاب مي شوند که مسولیت برگزاری این مرحله بر عهده معاونت تحقیقات و آموزش مركز ملي فرش ایران است.
این گزارش می افزاید؛ در یک گروه دانش آموزان در سه رشته طرح و رنگ، بافت و رنگرزي رقابت می کنند و در گروه دیگر دانشجویان با هم در چهار رشته طرح و رنگ، بافت، رنگرزي و مرمت رقابت خواهند داشت.
همچنین پس از برگزاري مرحله نهايي المپياد و اعلام نتايج و مشخص شدن نفرات برتر در سه رشته دانش‌آموزي و چهار رشته دانشجويي، به رسم يادبود و به منظور تشويق هنرمندان جوايزي به آنان اعطا می شود.

خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظرات :

User Avatar
حمید  ـ  در تاریخ : 24 فروردین 1396 13:40
  • Like
  • 1
سلام ، اطلاعاتی درمورد راه اندازی کارگاه قالی بافی میخواستم و سرمایه گذاره


پاسخ:
با سلام
راه اندازی کارگاه قالی بافی بستگی به شیوه تولید شما دارد.
شما باید در درجه اول مشخص کنید که می خواهید چه نوع فرشی تولید کنید، تابلو یا فرش زیر انداز و اینکه فرش هایتان چه ابعادی داشته باشد.
مساله دیگر سبک تولید شماست. شما باید مشخص کنید که در چه سبکی کار می کنید مثلا سبک ترکی یا فارسی
مهمترین مساله محل کار شماست، شما باید مشخص کنید در چه استانی می خواهید کار کنید و میزان تولید سالیانه شما چقدر است.
شیوه تولید متمرکز کارگاهی یا غیر متمر کز هم مهم است.
تولید فرش اگر بدون برنامه ریزی درست باشد کاری ریسک آور است. کوچکترین خطا در تولید ممکن است صدمه های مالی برای سرمایه گذار سبب شود.
توصیه می شود برای کار یا به صورت سفارش باف کار کنید و یا اینکه تولیداتی منحصر به فرد تولید کنید که در بازار نمونه نداشته باشند.
پیشنهاد می شود اول در مورد موارد فوق تصمیم گیری کنید و حداکثر سرمایه خود را مشخص کنید و سپس بر اساس آنها فرم توجیهی خود را کامل نمایید. در فرم دتوجیهی لیست ابزار و مواد لازم براساس شعاع کاری شما مشخص می شود.
در مورد تهیه فرم نیز برای کمک در خدمت شما هستیم.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود