تشریح پرونده موسوم به گلیم و گبه

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت:متهم پرونده موسوم به مکتب گلیم و گبه کرمانشاه از نظر فعالیت اقتصادی هیچ گونه سررشته ای نداشته و حتی هیچ پیشینه موفقی هم در کارنامه خود نداشته است.
به گزارش کارایان فرش محمدحسین صادقی گفت: همچنین هیچگونه بایگانی و اسناد دسته بندی شده مرتبی در خصوص سرمایه گذاران خود نداشته، لذا همین امر کار رسیدگی به این پرونده را دشوار و با کندی همراه کرد.
وی ادامه داد: ما در اولین گام به سراغ ساماندهی و ایجاد بایگانی برای سرمایه گذاران کردیم که انجام این کار بیش از چهار ماه وقت سپری کرد که در نهایت توانستیم 24 هزار قرارداد مشارکت را پیدا کنیم.
صادقی افزود: رییس مکتب فرش و گلیم کرمانشاه 247 میلیارد تومان از مردم پول گرفته و تنها 79 میلیارد تومان سود پرداخته و مابقی را حیف و میل کرده است.
وی در خصوص حیف و میل های پول های مردم توسط متهم این پرونده گفت: این فردمبالغ کلانی را به صورت حاتم بخشی به اطرافیان خود داده و در مسابقات ورزشی مختلف اسپانسر شده و هزینه های کلانی را صرف چنین مواردی کرده که عملا برگشت ناپذیرند.
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: این متهم برای خرید هشت هزار متر زمین در حواشی کرمانشاه رقمی بالغ بر پنج میلیارد تومان هزینه کرده، یعنی چندین برابر قیمت واقعی زمین.
وی تاکید کرد: در زمان دستگیری، موجودی حساب متهم و اطرافیانش صفر بود و تنها یک مبلغ اندکی به صورت نقدی به همراه داشت.
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: بسیاری از اموال متهم در نقاط مختلف کشور پخش و پراکنده است که حتی ممکن است ارزش بازگرداندن هم نداشته باشد.
وی با بیان اینکه متهم مبالغ هنگفتی هزینه خرید فرش با چندبرابر قیمت کرده که اکنون در انبارها خاک می خورد و مشتری برای خرید ندارند، تاکید کرد: فرش، کفش، رب گوجه فرنگی، شتر، اسب، پشم گوسفند، سنگ، مقداری زمین و دار قالی از جمله اموال باقیمانده متهم است.
دادستان کرمانشاه تاکید کرد: رقم قابل توجهی از سرمايه های متهم وجود ندارد که به مردم پرداخت شود و سرمایه گذاران قبول کنند که فریب خورده اند و کلاه سرشان رفته و متضرر شده اند.
وی با بیان اینکه متهم گفته که طی فعالیت چندساله ما هیچ فرد و نهادی برای نظارت بر فعالیت مکتب مراجعه نکرده، یادآور شد: این شرکت در طول چند سال با گردش مالی دو میلیاردی تومانی در روز با دستگاه "پوز" فعالیت شده، اما هیچ نظارتی بر آن نشده است.
دادستان کرمانشاه با بیان اینکه متهم روزانه بین یک تا دو میلیاردتومان جذب سرمایه داشته اما پرداخت سود روزانه او فراتر از 250 میلیون تومان نبوده است، تاکید کرد: اگر اقدامات به موقع دستگاه قضایی نبود، امروز شماره مالباختگان این مکتب به جای یازده هزار و 363 نفری که به مراجع انتظامی مراجعه کرده اند، بالغ بر 50 هزار نفر بود.
وی با تاکید بر اینکه هر گونه تجمع غیرقانونی ممنوع است، گفت: از رسانه ها انتظار داریم که مالباختگان را به آرامش و اعتماد مجدد به دستگاه قضایی برای پیگیری اموالشان ترغیب کنند.
صادقی با بیان اینکه اموال متهم تحت کنترل است، گفت: تلاش می کنیم دارایی های مکتب گلیم و گبه را به بالاترین قیمت بفروشیم و مردم فکر نکنند که چوب حراج به اموال آنها می زنیم
دادستان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر فراوانی سرمایه گذاران افراد زیر ۱۰ میلیون تومان است، اظهارکرد: تشخیص اینکه جلسه دادگاه متهم این پرونده علنی و یا غیرعلنی باشد با قاضی است.

خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود