نظام بانکی به یاری فرش دستباف بیاید

رئیس مرکز ملی فرش ایران با تاکید بر ضرورت توجه نظام بانکی به تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف گفت: باید برای حفظ بازارهای جهانی فرش دستباف تلاش مضاعف کرد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، فرشته دستپاک در دیدار با مدیرعامل بانک انصار در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف گفت: فرش دستباف ایرانی هم اکنون از جایگاه بسیار برتری در دنیا برخوردار است و علیرغم سایر بخش‌های اقتصادی که با مشکلات مواجه هستند، اما اوضاع فرش دستباف ایران مناسب است و تنها برخی از موانع وجود دارد که در حال حاضر در حال برطرف کردن آن هستیم.
رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: صادرات فرش دستباف ایران در 4 ماهه ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته، از رشد بسیار بالایی برخوردار بوده است، به نحوی که صادرات به آمریکا، ظرف این مدت سه برابر شده است.
وی تصریح کرد: تنها کالایی که هم اکنون در شرایط مساعد داخلی و بین‌المللی به سر می‌برد، فرش دستباف است که باید برای حفظ جایگاه ایران در بازارهای جهانی تلاش کنیم، اگر کم کاری کنیم، ممکن است رقبا جایگاه ما را در بازارهای بین‌المللی تصاحب کنند.
دستپاک با اشاره به ضرورت توجه نظام بانکی به فرش دستباف برای حمایت از تولیدکنندگان و خریداران گفت: هم اکنون ترکیه و افغانستان بافندگان و طراحان فرش دستباف ایرانی را جذب کرده و تسهیلات بانکی بسیار مساعدی را در اختیار تولیدکنندگان خود قرار می دهند.
وی اظهار داشت: از نظام بانکی انتظار می‌رود تا از خریداران فرش دستباف حمایت لازم را به عمل بیاورد، به خصوص اینکه طیف متنوعی از قیمت برای فرش های دستباف وجود دارد که برخی از آنها حتی هم رده قیمتی فرش ماشینی است؛ اما مردم تصورشان بر این است که فرش دستباف گران است؛ پس نظام بانکی باید آنها را تامین اعتبار لازم برای خرید فرش دستباف حمایت کنند.
رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: رقم مورد نیاز برای اشتغال زایی در حوزه فرش دستباف به ازای هر نفر، 10 تا 15 میلیون تومان است، در حالی که برای سایر رشته ها برآوردها حکایت از 100 تا 150 میلیون تومان دارد.


خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود