تاکید بر تبلیغ و معرفی فرش دستباف

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داد تا از صادرکنندگان فرش دستباف یک تا دو درصد عوارض صادراتی دریافت کرده و معادل آن را نیز دولت در لایحه بودجه تدارک ببیند تا بتوان منابع مالی را برای تبلیغات فرش فراهم کرد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش، مجتبی خسروتاج در دیدار با اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید به موضوع بازاریابی و تبلیغات فرش دستباف پرداخت چراکه بازار یکصد میلیون دلاری فرش دستباف در آمریکا متوقف شده و باید حضور در بازارهای دیگر را جایگزین کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نباید اجازه داد که تولید و صادرات فرش دستباف ایرانی دچار وقفه شود. باید بازاریابی در مناطق جدید را در دستور کار قرار داد؛ البته ذی نفعان اصلی نیز باید در نحوه اجرا و تهیه محتوای مناسب برای فرش دست باف ایران مشارکت کنند. وی تصریح کرد: اگر قرار است که کار تبلیغاتی شکل گرفته و کمپینی در بعد تجارت و بازاریابی در مورد یک کالا صورت گیرد، باید با مشارکت ذی نفعان همراه باشد تا بتوان بهترین بهره‌برداری را صورت داد، پس برای تامین منابع مالی مورد نیاز ، نیز باید کار مشارکتی را با دولت و فعالان اقتصادی انجام داد.
به گفته خسروتاج، در این کار باید مشارکت همه همکاران و ذی نفعان این صنعت را داشته باشیم، می توانیم یک تا دو درصد را از صادرکنندگان فرش و معادل آن را نیز از سوی دولت تامین کنیم و در نهایت در قالب یک لایحه در مجلس، منابع مالی مورد نیاز را برای تبلیغات فرش دستباف ایران فراهم سازیم. از طریق نمایندگان مجلس و فراکسیون فرش دستباف، طرحی تهیه و در قالب آن اعلام کنیم که عوارض حاصل از صادرات فرش و معادل آن در بودجه سالانه از سوی دولت، به تبلیغات فرش دستباف ایران در بازارهای جهانی اختصاص یابد.
خسروتاج گفت: پیش بینی ما این است که قیمت فرش دستباف در سال های پیش رو افزایش یابد که این می تواند برای بافندگان و تولیدکنندگان و صادرکنندگان مفید واقع شود، بنابراین باید بر روی اعتلای جایگاه فرش دستباف ایرانی کار کرد.
همچنین در این نشست، احمد کریمی اصفهانی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف ایران گفت: باید پل ارتباطی بین ذی نفعان فرش دستباف با دولت فراهم شود تا بتوان مسائل و مشکلات را به بهترین شکل، حل و فصل کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: فرش های مرجوعی، موضوع دیگری ست که مشکلات بسیاری را پیش روی صنعت فرش دست باف ایران ایجاد کرده است، انتظار می رود مجلس معضل فرش های مرجوعی را حل و فصل کند.
کریمی اصفهانی با بیان این که ترکیه بدون هیچ قید و بندی، بازگشت فرش های مرجوعی را به داخل کشور خود آزاد کرده است چنین گفت ، پیشنهاد ما این است که فرش های مرجوعی، بدون مشکل عبور و مرور کنند، این قاچاق را افزایش نمی‌دهد و ما این موضوع را تعهد می دهیم. فرش های مرجوعی می تواند در قالب صادرات مجدد به بازارهای دیگر صادر شود، یا این که تعمیر شده و به بازارهای جدید ارسال ‌شود.
کریمی اصفهانی گفت: به هیچ عنوان نمی توان تولید را رونق داد بدون آنکه معضلات صادرات را حل و فصل کرد؛ صادرکنندگان باید مورد حمایت قرار گیرند، بحث تعهد ارزی نیز باید تعیین تکلیف کرد.



خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود