خانه فرش قشقایی فیروزآباد فارس افتتاح شد

پس از ثبت معنوی و جهانی فرش دستباف قشقایی و گبه فارس، خانه فرش قشقایی فیروزآباد آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران این مرکز برای تقویت و حمایت از تشکل‌ها و تولیدکنندگان فرش دستبافت، در راستای توسعه امر صادرات اقدام به احداث خانه فرش دستبافت در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود در هر منطقه کرده است.
هدف از راه‌اندازی خانه فرش قشقایی حفظ، احیا و رونق بخشیدن به هنر، صنعت چند هزار ساله استان به عنوان میراث فرهنگی ماندگار فارس در طرح ها ونقش ها ورنگ های متفاوت ترکی، لری، عربی و تاجیک است.
دست پاک رییس مرکز ملی فرش ایران بیان کرد: استان پهناور فارس ظرفیت بزرگی در حوزه فرش دستباف دارد حدود 165000‌‌ هزار نفر بافنده در حوزه فرش در این استان فعالیت می کنند، ضرورت دارد با تقویت تشکل های بخش خصوصی این استان به جایگاه اصلی خود در کشور دست یابد.
وی اظهار داشت: تعداد ۵۰ تعاونی با 3200 بافنده فرش در شهرستان فیروز آباد مشغول به فعالیت بوده و از این تعداد 700 نفر نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.
علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت در آیین افتتاح این خانه فرش گفت: این اقدام علاوه بر حمایت و تقویت تولید کنندگان فرش دستباف، به توسعه صادرات فارس نیز کمک خواهد کرد.
وی افزود: خانه فرش قشقایی می تواند در ایجاد اشتغال و فرصت های شغلی منطقه نیز تاثیر بسیار داشته باشد. این استان پهناور ظرفیت بزرگی در حوزه فرش دستباف دارد به نحوی که 165 هزار نفر بافنده در حوزه فرش در آن فعالیت دارند و ضرورت دارد که با تقویت تشکل های بخش خصوصی به جایگاه اصلی خود در کشور دست یابد.
هدف مسولین استانی وملی از راه‌اندازی خانه فرش قشقایی حفظ، احیا و رونق بخشیدن به هنر ، صنعت چند هزار ساله استان به عنوان میراث فرهنگی ماندگار فارس در طرح ها ونقش ها ورنگ های متفاوت ترکی، لری، عربی و تاجیک است.



خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود