۳ میلیون دلار فرش دست‌بافت از گلستان صادر شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان گفت: بیش از ۱۷ هزار متر مربع فرش گلستان به ارزش سه میلیون دلار صادر شد.
به گزارش خبرنامه کارایان به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران درویشعلی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از راه‌های ارزآوری برای کشور و گلستان توجه به صنایع‌دستی و مهم‌تر از آن هنر فرش مردمان این دیار است، اظهار کرد: هنرمندان فرش دستبافت گلستان سال گذشته ۱۰۰هزار مترمربع فرش به وزن ۳۹۸ تن تولید کرده‌اند.
فرش دستباف ترکمن
وی افزود: همچنین در این مدت ۱۷ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش دستبافت به وزن حدود ۷۰ تن از گلستان صادر شد که در ارزآوری برای استان تأثیرگذار بوده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: ارزش ریالی فرش‌های دستبافت صادراتی گلستان حدود سه میلیون دلار بوده که به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر شده است.
وی به میزان تولید و صارات فرش گلستان در سال ۹۷ هم اشاره و بیان کرد: سال گذشته ۱۰۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش به وزن ۴۱۱ تن در گلستان تولید و ۱۳۲ تن از فرش تولیدی به ارزش چهار میلیون دلار صادر شد.
حسن زاده با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها سال گذشته صادرات فرش از گلستان به کشورهای آمریکایی انجام نشد، یادآور شد: در گلستان حدود ۳۸ هزار نفر کارت قالی بافی دریافت کرده‌اند اما تنها ۶ هزار نفر از این تعداد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات، برپایی دوره‌های آموزشی برای ارتقا مهارت، تجهیز و راه اندازی کارگاه قالی بافی از جمله برنامه‌های حمایتی این سازمان در استان است.

خبرنامه کارایان
منبع: وب سایت مرکز ملی فرش ایران

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود