بافندگان غیرحرفه‌ای، بازار فرش را به چالش می‌کشند

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان معتقد است علت اصلی چالش بازار فرش دستباف در این استان، همکاری بافندگان غیر حرفه ای با دلالان است.
به گزارش خبرنامه کارایان به نقل از ایسنا، معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: دلیل اصلی ورود دلال ها به بازار فرش، حضور بافندگان غیرحرفه ای است. وقتی غیرحرفه ها وارد این بازار می شوند به دلیل آنکه آن تولید با کیفیت را ندارند پس نمی تواند خودشان فرششان را عرضه کند بنابراین رو به سمت دلال ها می آورند و بازار را به چالش می کشند.
"سینا خسروی" صبح امروز ۱۵ شهریورماه در جمع خبرنگاران درباره مشکلات حوزه صنعت فرش استان کرمان گفت: بافت فرش هنر اصلی کشور استان کرمان است که تمام تلاش ما در سال های اخیر در راستای احیای این صنعت بوده که در این راستا ابتدا نیاز بود یک تشکل خصوصی قوی و برنامه دار در کنار سازمان صمت استان قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه از سه سال قبل سازمان صمت به این موضوع ورود پیدا کرد و اتحادیه قدرتمند «فرش دستبافت، مس و صنایع دستی» در استان کرمان راه اندازی شد اظهار کرد: این تشکل بازوی اجرایی سازمان صمت در حوزه فرش است و در این راستا برنامه ریزی هایی صورت گرفته است و انتظار می رود فرش بافان نیز کانال های ارتباطی خود را با این اتحادیه و سازمان برقرار کنند.
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به فعالیت ۷۲ هزار بافنده در سطح استان کرمان اظهار کرد: یکی از مشکلات حوزه فرش استان کرمان بحث بیمه بافندگی است که متاسفانه تاکنون از ۷۲ هزار بافنده تنها ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر یعنی ۲۰ درصد کل بافندگان بیمه هستند.
قالبافی در کرمان
خسروی با اشاره به صدور مجوز برای ۱۵۳ کارگاه تولید بافت فرش در استان گفت: اگر مشکل بیمه بافندگان را حل کنیم قطعا می توانیم جهش تولید را در بخش فرش دستباف شاهد باشیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به نقش دلال ها در بازار فرش اشاره کرد و گفت: دلیل اصلی ورود دلال ها به بازار فرش، حضور بافندگان غیرحرفه ای است. وقتی غیرحرفه ها وارد این بازار می شوند به دلیل آنکه آن تولید با کیفیت را ندارند پس نمی تواند خودشان فرششان را عرضه کند بنابراین رو به سمت دلال ها می آورند و بازار را به چالش می کشند.
به گزارش ایسنا، "میثم شهابی" معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی استان کرمان نیز در این خصوص در جمع خبرنگاران گفت: برای بحث بیمه قالی بافی، استان کرمان دارای یک سهمیه ای است که براساس این سهیمه می توانسند بافندگان را بیمه کند اما متاسفانه در سال های اخیر سهمیه جدیدی در این خصوص به استان کرمان اختصاص داده نشده است.
وی ادامه داد: قالی بافانی که به هر دلیلی بیمه قالی بافی نبوده و یا از پوشش این نوع بیمه به هر دلیلی خارج شده اند می توانند از سایر بیمه ها همچون بیمه مشاغل آزاد یا روستایی می توانند استفاده کنند.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در چند وقت اخیر پالایش بیمه شدگان قالی بافان را اجرا و در این راستا هر بیمه شده ای که در این حوزه فعالیت نداشته را از لیست بیمه خارج کرده است اظهار کرد: اگر افرادی باشند که این شغل را ندارند اما از این بیمه استفاده می کردند، در صورت شناسایی بلافاصله بیمه آنها را قطع خواهیم کرد و افراد جدید را اضافه خواهیم کرد.
منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا
خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود