پایان چهاردهمین المپیاد کشوری فرش دستباف

اختتامیه چهاردهمین المپیاد فرش دستباف ایران در تهران برگزار شد و پس از رقابتی دو روزه، برگزیدگان این رویداد مورد تقدیر قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، فرح ناز رافع در مراسم اختتامیه چهاردهمین المپیاد کشوری فرش دستباف، ضمن خوشامدگویی به تمامی حاضرین اظهار داشت: برگزیدگان این المپیاد و فارغ التحصیلان کارآفرین آن نگین درخشان ایران و جهان هستند، ما در ۲۴ استان ۱۱۵ هنرستان تخصصی فرش داریم که با همکاری وزارت آموزش و پرورش مشغول تحصیل هستند.

[center]پایان چهاردهمین المپیاد کشوری فرش دستباف[/center]

وی ادامه داد: انتظار ما این است در برخی از استان ها بتوانیم، هنرستان فرش دایر کنیم و در استان هایی که به صورت نیمه فعال هستند، شاهد فعالیت بیشتر باشیم چرا که این عزیزان که می توانند، نقش مهمی در آینده اقتصاد ایران ایفا کنند به همین منظور ما یک بسته تشویقی برای آنان در نظر گرفته ایم که با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش آماده خواهد شد.
رئیس مرکز ملی فرش ایران با تشکر ویژه از مهندس خاوئی، مدیرعامل بنیاد علوی که در برگزاری این المپیاد کمک کردند ادامه داد: ما در ۲۴ استان، ۱۱۵ هنرستان تخصصی فرش داریم و این المپیاد با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش اجرا شده است.
رافع گفت: خاستگاه فرش دستباف از جایگاه دانش آموزی است لذا مهارت ها باید علمی شود، دانش آموزان ما اگر مهارت را به صورت علمی یاد بگیرند می توانند وارد بازار کار شوند و و نقش بسزایی در اقتصاد و تولید ایفا کنند ما در این المپیاد به دنبال ارتقاء سطح آموزش کیفیت هستیم.
وی افزود، زنجیره ارزش و اکوسیستم فرش مثال زدنی ست ما از دانش آموخته های رشته فرش در مقطع دانش آموزی و منتخبین المپیاد در استارتاپ ها، صنایع خلاق و استارتاپ ها استفاده خواهیم کرد تا در کنار شما اعتلاء فرش دستباف ایران را ارتقاء بخشیم.
دکتر مهدی برادران، معاون صنایع عمومی با اشاره به اهمیت هنر - صنعت فرش دستباف، گفت: در این حوزه، دانش، تمدن و پیشینه‌ای داریم که با پول و بازاریابی قابل خرید و فروش نیست.
وی افزود: اگر به این سرمایه و میراث فرهنگی توجه نکنیم، زمانی چشم‌باز خواهیم کرد که طرح‌های غربی و رفتارهای غربی در این حوزه رواج یافته است.
وی ادامه داد: با برگزاری این همایش ها و جشنواره ها، یاد و خاطره پدران و مادرانمان را که به ما قالی بافی آموختند پاس می‌داریم.
معاون وزیر صمت ادامه داد: ممکن است در بعضی از هنرها و صنعت‌ها توفیقی نداشته باشیم، اما در این حوزه خود را در رتبه اول جهان می دانیم و باید این جایگاه را با وجود همه سختی‌ها حفظ کنیم.
برگزیدگان به این شرح زیر شایسته تقدیر شناخته شدند.

گرایش بافت:
آرزو ارکیان از کرمان _ رتبه اول
زینت الطافی از مازندران _ رتبه دوم
مریم رضوانی از خراسان رضوی _ رتبه سوم
گرایش رنگرزی:
مهشید خورسند از خراسان رضوی _ رتبه اول
محدثه داعی زاده از تهران _ رتبه دوم
آتنا طاهری از خراسان رضوی _ رتبه سوم
گرایش طراحی:
کیمیا خدایاری از کرمانشاه _ رتبه اول
زهرا عسگری از کرمان _ رتبه دوم
الهه تاج پور از خراسان رضوی _ رتبه سوم

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود