صادرات 7 میلیون دلاری صنایع‌ دستی از همدان

صادرات 7 میلیون دلاری صنایع‌ دستی از همدان

رئیس صنعت و معدن همدان گفت: نیمه نخست امسال بیش از ۷ میلیون دلار صنایع دستی از همدان به سایر کشورها صادر شده است.


صادرات صنایع دستی همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا متین با اشاره به اینکه همدان یکی از استان‌های مطرح کشور در زمینه تولید صنایع دستی محسوب می‌شود، اظهار داشت: اقدامات متعددی برای حمایت از صنعتگران استان همدان برای تولیدات صادرات محور شده که خوشبختانه نتیجه مناسبی نیز داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه هفت میلیون و 752 هزار دلار صنایع‌دستی از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است، گفت: صادرات صنایع‌دستی 13.4 درصد از صادرات کل استان همدان را به خود اختصاص داده است.

متین با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیرنفتی یکی از اولویت‌های استان همدان بوده و تمامی تلاش بر افزایش میزان صادرات در حوزه‌های مختلف بویژه صنایع دستی به‌کار گرفته شده است، تصریح کرد: صادرات صنایع دستی استان همدان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه لالجین پایتخت سفال و سرامیک جهان محسوب شده و به تازگی به عنوان شهر جهانی سفال نیز انتخاب شده است، عنوان کرد: سفال به عنوان مهمترین کالای صادراتی این بخش محسوب می‌شود که تاکنون پنج میلیون و 792 هزار دلار سفال از همدان به سایر کشورها صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اعلام اینکه سفال چهارمین کالای صادراتی استان همدان بوده و 10 درصد از کل صادرات همدان را به خود اختصاص داده است گفت: بخش صنایع دستی شامل 10 قلم کالای صادراتی بوده که به کشورهای آمریکا، هلند، چین، کویت، افغانستان، ترکمنستان و عراق صادر شده است.

وی فرش را یکی از مهم‌ترین کالاهای تولیدی همدان دانست و گفت: فرش دستبافت همدان با توجه به سابقه و کیفیت بالایی دارد که در بازارهای جهانی نیز شناخته شده است ولی به سبب تحریم‌ها در سال‌های اخیر میزان صادرات کاهش یافته بود.

وی با بیان اینکه پس از اجرای برجام تحریم‌های فرش دستبافت ایران نیز لغو شده است، گفت: خوشبختانه صادرات فرش دستبافت از همدان به سایر کشورها آغاز شده و چندین محموله صادراتی از گمرک همدان صادر شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: یکی از مشکلات در حوزه صادرات صنایع دستی مربوط به نبود بسته بندی مناسب برای سفال لالجین است که به دنبال این هستیم تولید بسته‌بندی مناسب برای سفال را در دستور کار قرار دهیم تا بتوان در بازارهای جهانی رقابت کرد.



خبرنامه کارایان
Tags
File engine/modules/userbox.php not found.

ارسال نظر

  • عکس خوانده نمی شود
    • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
      heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
      winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
      worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
      expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
      disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
      joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
      sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
      neutral_faceno_mouthinnocent

نظرات دیگران

در حال حاضر نظری ارسال نشده است ، اولین نفر باشید !