هنر ایران در نمایشگاه صنایع دستی مالزی

دومین نمایشگاه صنایع دستی مالزی روز پنجشنبه در کوالالامپور پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا در حالی گشایش یافت که صنایع دستی ایران به عنوان بازگو کننده هویت و ذوق و هنر ایرانیان در این نمایشگاه خودنمایی می کند.

هنر ایران در نمایشگاه صنایع دستی مالزی

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه چهار روزه فعالیت خود را از صبح پنجشنبه با حضور نمایندگانی از 30 کشور جهان و بخش های مختلف صنایع دستی ایران در مجموعه صنایع دستی شهر کوالالامپور آغاز کرد.
در این نمایشگاه هنرمندان بیش از 30 کشور آثار هنری خود را در معرض دید عموم قرار می دهند تا بازدیدکنندگان این مراسم بین المللی ضمن آشنایی با این آثار، اطلاعاتی از فرهنگ و هنر هر یک از کشورهای شرکت کننده کسب نمایند.
جمهوری اسلامی ایران 3 غرفه نمایشگاه صنایع دستی مالزی را به خود اختصاص داده که در 2 غرفه بخش خصوصی کشور و در یک غرفه رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران فعال است.
در این غرفه ها صنایع دستی ایران در بخش های مختلف از جمله فرش، تذهیب و طراحی در معرض دید علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران قرار گرفته است.
آیین رسمی گشایش این نمایشگاه پنجشنبه شب با حضور 'محمد نظری عبدالعزیز' وزیر فرهنگ و گردشگری مالزی و میهمانی از کشورهای مختلف از جمله ایران برگزار می شود.
در دوره پیشین این نمایشگاه که سال گذشته برگزار شد، به همت رایزنی فرهنگی ایران سفارت ایران در کوالالامپور آثاری از هنرمندان استان ها و شهرهای مختلف ایران به نمایش درآمد که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.
در دومین نمایشگاه صنایع دستی مالزی بیش از 30 کشور از آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا در مساحتی بیش از سه هزار متر مربع، آثار خود را در غرفه های مختلفی به نمایش گذاشته اند.
در نمایشگاه امسال که به همت شرکت توسعه صنایع دستی مالزی برگزار شده است، اندونزی و تایلند بیشترین غرفه های صنایع دستی را به خود اختصاص داده اند.
هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد فرصت اقتصادی برای هنرمندان صنایع دستی کشورهای مختلف اعلام شده است تا بتوانند در زمان برگزاری نمایشگاه با مشتریان و یا تجاری که علاقمند به این قبیل آثار هستند، ارتباط برقرار کنند.
اجرای نمایش های فرهنگی و فروش غذای محلی کشورهای مختلف بخش دیگری از این نمایشگاه است که پیش بینی می شود بیش از 10 هزار نفر از آن دیدن کنند.

خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود