فعالیت 46 هزار بافنده شناسنامه‌دار در مازندران

دکتر محمدپور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از فعالیت 46 هزار بافنده فرش شناسنامه‎دار در استان مازندران خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدپورعمران در آخرین جلسه کارگروه بانوان استانداری مازندران که به بررسی وضعیت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر و ساماندهی اتحادیه‎های فرش دستباف اختصاص داشت، گفت: بازار فرش دستباف در استان تولید به مصرف نیست و مانند کالاهای دیگری است که در مغازه‌ها به‌فروش می‎رسد، لذا حاشیه سود خوبی ندارد.
بافنده شناسنامه دار مازندران
و,ی افزود: برای حمایت از فرش‌بافان و صنعت فرش در مازندران یا باید بازارچه راه‌اندازی شود که نیاز به دست‎کم 20 میلیارد تومان بودجه است و یا یک تیم ویژه برای معرفی فضاهای خالی با دسترسی مناسب در شهرهای مختلف به‎عنوان بازارچه دائمی باید تشکیل و در روز بازارها اماکن مناسبی برای فروش فرش در نظر گرفته شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه پرداخت وام‌های کم‌بهره به فعالان حوزه فرش و تشکیل کمیته فرش نیز برای حمایت از این افراد باید انجام شود، گفت: با توجه به اینکه قرار است به‎زودی 1.5 میلیارد دلار به حوزه فرش در روستاها اختصاص یابد، لذا مازندران می‎تواند از هم‎اکنون برآوردی در روستاهای خود داشته باشد تا بتواند از این اعتبارات ملی سهم خوبی را به‎خود اختصاص دهد.
محمدپور عمران افزود: در دنیا عطش برای فرش ایران وجود دارد اما مشکلات کارگاهی وجود دارد، زیرا افرادی هستند که قرارداد هزار و500 تایی فرش دارند اما زیرساخت‎های مناسبی ایجاد نشده، لذا یکی از مصوبات جلسه امروز به این موضوع اختصاص دارد که دریافت سفارشات و ایجاد بازار هدف در خارج از کشور از سوی اتاق بازرگانی باشد و در داخل نیز از بافندگان فرش قول بافت در مدت زمان معین گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه بیمه برای فعالان حوزه فرش تنها تکیه‎گاه و امید است، تصریح کرد: گاهی یک بافنده ممکن است بنا به‎دلایلی، مدتی کار نکند و دوباره شروع به‎کار کند، لذا نباید فعالیت او نادیده گرفته و یا بیمه او قطع شود.
محمدپور عمران با اشاره به وجود 46 هزار و 316 بافنده شناسنامه‌دار در مازندران، افزود: از این تعداد، 43 هزار نفر در خانه مشغول بافت فرش هستند و بقیه نیز در کارگاه‎ها فعالیت دارند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود:در حال حاضر 166 واحد کارگاه متمرکز، 66 واحد غیر متمرکز، 102 واحد کارگاه طراحی و نقشه‌کشی فرش و چهار مجتمع قالیبافی به تعداد 80 نفر در مازندران وجود دارد.
محمدپور عمران گفت: سرانه تولید فرش در مازندران 1.5 مترمربع و در مجموع به ارزش 69 میلیارد تومان است.
خبرنامه کارایان
Tags
File engine/modules/userbox.php not found.

ارسال نظر

  • عکس خوانده نمی شود
    • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
      heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
      winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
      worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
      expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
      disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
      joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
      sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
      neutral_faceno_mouthinnocent

نظرات دیگران

در حال حاضر نظری ارسال نشده است ، اولین نفر باشید !