گزارش آیین اختتامیه جشنواره گره طلایی

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره گره طلایی روز یکشنبه 23آذرماه 1399 در هتل اسپیناس تهران با تعداد محدودی مهمان به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. در این مراسم برگزیدگان هفتمین جشنواره معرفی شدند.
به گزارش خبرنامه کارایان به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، در این جشنواره ابتدا از سرکار خانم عصمت نیکبخت به عنوان بافنده برگزیده و سپس از آقایان هادی پورجهان به عنوان مرمت کار برگزیده، یداله بنی حسن به عنوان طراح و نقاش برگزیده و محمدحسین شانه زن به عنوان صادرکننده برگزیده تقدیر به عمل آمد و تندیس ویژه به نشریه هالی و تندیس خلاقیت به محمدعلی قره باغی تعلق گرفت.
در این راستا سردبیر نشریه هالی در پیامی ضمن ابراز خرسندی از انتخاب به عنوان برگزیده ویژه، در بخشی از پیامشان اعلام داشتند:
مجله‌ی هالی و بنیاد رشتی‌زاده از بسیاری جهات شبیه هم هستند. هر دو از پیشگامان به نام فرش دستبافت هستند. در عرصه‌ی بین‌المللی با کیفیت بالای کارشان شناخته می‌شوند و هردو مبلّغ فرش دستباف ایران در سرتاسر دنیا هستند.
گزارش آیین اختتامیه جشنواره گره طلایی
قدردانی بنیاد رشتی‌زاده از زحمات ما بهترین مشوق ما برای ادامه‌ این مسیر است. مسیری برای شناساندن ارزش فرش دستباف ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین میراث فرهنگی و اطمینان از اینکه فرش ایران آن طور که شایسته است مورد توجه و قدردانی قرار گیرد.
در ادامه معرفی شناسنامه ایران گره، مستند راز شقایق ، تقدیر از داوران جشنواره و تقدیر از طراح نشان تاییدی فرش دستباف ایران توسط مرکز ملی فرش ایران از دیگر برنامه های اختتامیه این جشنواره بودند.
در پایان سرکار خانم فرح ناز رافع رییس مرکز ملی فرش ایران در پیامی ضمن ابراز خرسندی گفت: فرش دستباف ایران آیینه تمام نمای تاریخ ، فرهنگ و هنر ایران زمین است.
به همین سبب همواره در فراخنای ایام، هر جا که تلاش شده تا ایران و ایرانی به جهانیان معرفی شوند اولین صنایع دستی که به ذهن متباور می شود هنر ناب، سحرانگیز و شورآفرین فرش دستباف بوده و هست.
تلاش برای برقراری ارتباط میان گذشته و حال در راستای هویت بخشی و حفظ میراث گذشتگان برای انتقال به آیندگان، بسیاری از دلسوزان هنرهای دستی ایران را همواره مستعد و کوشا برای برگزاری آیین هایی بر بستر تکریم از تمام خالقان آثار هنری کرده است.
از این رو زمینه سازی برای گردهمایی سالانه فعالان حوزه تولید و عرضه فرش دستباف ایران اقدامی شایسته می باشد که جشنواره گره طلائی عهده دار بخش کوچکی از این ممارست گرانقدر می باشد.
توجه ویژه به عنصر خلاقیت، زیبایی شناسی، حفظ سنت ها، نگاه به آینده با تاکید بر پایبندی به ریشه های هنری- تاریخی از الزامات چنین جشنواره هایی بوده و هست.
هم راستا با توجه به مقوله های هنری، پاسداشت و زنده نگاه داشتن استادان هنر فاخر فرش دستباف ایران در تمامی بخش های آن اعم از طراحی، رنگرزی، بافت و تکمیل و سایر مشاغل وابسته، علاوه بر اینکه ادای احترام به کلیه عاشقان این هنر بوده، سبب ایجاد انگیزه و تشویق و ترغیب نسل نو و جوان و پویای کشور به فرش دستباف می شود و از بستر چنین آیین ها یی استعداد ها شکوفا شده و فرصت های نو خلق می شود.
اینجانب به عنوان خدمتگزاری کوچک در جامعه پویای فرش دستباف ، مراتب سپاسگزاری و قدرشناسی خود و مرکز ملی فرش ایران را از تمامی دست اندرکاران، شرکت کنندگان و تمامی عزیزانی که در این آیین هنری به گرامیداشت هنر فرش دستباف برپا شده ابراز داشته، از خداوند متعال توفیق روز افزون برای همگان خواستارم.

منبع: وب سایت مرکز ملی فرش ایران

خبرنامه کارایان

بازگشت


بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود